Op alle producten en diensten van Van der Vorst Media zijn de algemene voorwaarden van kracht.
Audiovormgeving/Commercials
Artikel 1. Inhoud
1.1 Van der Vorst Media is niet aansprakelijk voor de inhoud van de producties die wij maken. De inhoud wordt altijd nader met de klant bepaald.
1.2 De klant is zelf verantwoordelijk voor de benodigde licenties voor uitzending zoals Buma/stemra & Sena. Hier dient de klant ook zelf de kosten voor af te dragen.
1.3 Na een productieovereenkomst voor het maken van een productie wordt bij voorhand afgesproken op welke zenders deze productie te horen/te zien gaat zijn. Wanneer de klant af wijkt van deze zender(s), is de klant verplicht Van der Vorst Media hiervan op de hoogte te stellen.
1.4 Wij zijn niet aansprakelijk voor auteurs rechten die rusten op afbeeldingen en media die wij van een klant hebben toegestuurd gekregen.
Webhosting
Artikel 1. Contractsluiting
1.1 Klant kan vanaf de Van der Vorst Media Website en andere daartoe opengestelde kanalen een selectie aan Diensten (zoals webhosting, domeinnamen, online software) aanvragen. De Overeenkomst ontstaat op het moment van verzending van de (al dan niet automatisch gegenereerde) e-mail van Van der Vorst Media met daarin de bevestiging en acceptatie van de aanvraag.
1.2 Indien Klant een consument is, heeft Klant gedurende een termijn van veertien dagen, gerekend vanaf het moment van ontstaan van de Overeenkomst, om de Overeenkomst schriftelijk en kosteloos te ontbinden.
1.3 De Overeenkomst omvat de geselecteerde Diensten alsook de later door Klant daaraan toegevoegde Diensten. Op bepaalde Diensten kunnen aanvullende voorwaarden van toepassing zijn. Deze worden bij het aanvraagproces apart gemeld. Aanvullende voorwaarden prevaleren boven deze algemene voorwaarden.
1.4 Bepaalde Diensten worden door derden geleverd aan Klant. Dit zal apart worden aangegeven in het aanvraagproces. Van der Vorst Media treedt daarbij op als bemiddelaar en is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze Diensten, ook niet indien zij vergoedingen voor deze Diensten incasseert. Klant dient akkoord te gaan met de voorwaarden van de derde in kwestie om deze Diensten af te nemen.
Artikel 2. Uitvoering van de overeenkomst
2.1 Na de totstandkoming van de Overeenkomst en indien van toepassing ontvangst van de verschuldigde betaling zal Van der Vorst Media deze naar beste kunnen en onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap nakomen. Klant is gehouden al datgene te doen en laten wat redelijkerwijs nodig en wenselijk is om een tijdige en juiste uitvoering van de Overeenkomst mogelijk te maken, zoals het verschaffen en up-to-date houden van gegevens.
2.2 Van der Vorst Media zal zich inspannen om kwalitatief goede en ononderbroken beschikbaarheid van Diensten en daarbij behorende systemen en netwerken te realiseren, en om toegang tot door Klant hiermee opgeslagen gegevens te realiseren. Van der Vorst Media biedt echter geen garanties over kwaliteit of beschikbaarheid.
2.3 Van der Vorst Media maakt periodiek geen back-ups van servers en hostingpakketten. De Klant is zelf verantwoordelijk voor het maken van reservekopieën van deze data.
2.4 Indien en voor zover een goede uitvoering van de Overeenkomst dit vereist, heeft Van der Vorst Media het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
2.6 Van der Vorst Media zal zich beschikbaar houden voor een redelijk niveau van klantenondersteuning op afstand per telefoon en e-mail, tijdens reguliere kantooruren.
Artikel 3. Gedragsregels en notice/takedown
3.1 Het is Klant verboden om met gebruikmaking van de Diensten de Nederlandse of andere op Klant of Van der Vorst Media van toepassing zijnde wet- of regelgeving te schenden of om inbreuk te maken op de rechten van anderen.
3.2 Het is door Van der Vorst Media verboden om met gebruikmaking van de Diensten informatie aan te bieden of te verspreiden die:
- onmiskenbaar primair bedoeld zijn om anderen behulpzaam te zijn bij criminele activiteiten;
- onmiskenbaar smadelijk, lasterlijk, beledigend, racistisch, discriminerend of haatzaaiend zijn;
- een schending van de persoonlijke levenssfeer van derden opleveren;
- hyperlinks, torrents of verwijzingen bevatten met (vindplaatsen van) materiaal dat onmiskenbaar inbreuk maakt op auteursrechten, naburige rechten of portretrechten;
- ongevraagde commerciële, charitatieve of ideële communicatie bevat;
- kwaadaardige inhoud zoals virussen of spyware bevat.
3.3 Klant onthoudt zich ervan overige klanten of internetgebruikers te hinderen of schade toe te brengen aan systemen of netwerken van Van der Vorst Media of overige klanten. Het is Klant verboden processen of programma’s, al dan niet via de systemen van Van der Vorst Media, op te starten waarvan Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat zulks Van der Vorst Media, haar klanten of internetgebruikers hindert of schade toebrengt.
3.4 Het gebruik van de Diensten door Klant dient niet structureel overmatig te zijn ten opzichte van het gemiddeld gebruik door andere klanten van Van der Vorst Media. Indien dit wel het geval blijkt, zal Van der Vorst Media met Klant in overleg treden voor een passende oplossing, zoals een vergoeding voor het overmatige of een limiet op de betreffende Dienst(en).
3.5 Indien naar het oordeel van Van der Vorst Media hinder, schade of een ander gevaar ontstaat voor het functioneren van de computersystemen of het netwerk van Van der Vorst Media of derden en/of van de dienstverlening via internet, in het bijzonder door overmatig verzenden van e-mail of andere gegevens, denial-of-service-aanvallen, slecht beveiligde systemen of activiteiten van virussen, Trojans en vergelijkbare software, is Van der Vorst Media gerechtigd alle maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs nodig acht om dit gevaar af te wenden dan wel te voorkomen. Van der Vorst Media mag de kosten die redelijkerwijs noodzakelijk gepaard gaan met deze maatregelen verhalen op Klant, indien Opdrachtgever een verwijt kan worden gemaakt omtrent de oorzaak.
3.6 Wanneer Van der Vorst Media een klacht ontvangt over overtreding van dit artikel door Klant, of zelf constateert dat hiervan sprake lijkt te zijn, zal Van der Vorst Media Klant zo snel mogelijk op de hoogte stellen van de klacht of overtreding. Klant zal zo spoedig mogelijk een reactie geven, waarna Van der Vorst Media zal besluiten hoe te handelen. In uitzonderlijke gevallen waarbij de klager naar de mening van Van der Vorst Media heeft verzocht de klacht niet door te sturen, of Van der Vorst Media meent dat de overtreding onmiskenbaar is, hoeft Van der Vorst Media de klacht niet door te sturen.
3.7 Indien Van der Vorst Media van oordeel is dat sprake is van een overtreding, zal zij de toegang tot het betreffende materiaal blokkeren en/of de betreffende Dienst geheel of gedeeltelijk op te schorten, echter zonder dit definitief te verwijderen (tenzij dit technisch onmogelijk blijkt, in welk geval Van der Vorst Media een backup zal maken). Van der Vorst Media zal Klant zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen van genomen maatregelen.
3.8 Van der Vorst Media is te allen tijde gerechtigd om aangifte te doen van geconstateerde strafbare feiten. Voorts is Van der Vorst Media gerechtigd om naam, adres en andere identificerende gegevens van Klant af te geven aan een derde die klaagt dat Klant inbreuk maakt op diens rechten, doch alleen indien de wet of een daartoe bevoegde instantie haar daartoe verplicht.
3.9 Hoewel Van der Vorst Media ernaar streeft om zo redelijk, zorgvuldig en adequaat mogelijk op te treden na klachten over Klant, is Van der Vorst Media nimmer gehouden tot vergoeding van schade als gevolg van maatregelen als bedoeld in dit artikel.